ClickCease

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

הפקולטה למנהל עסקים

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
יועצת לימודים
לימודים
ייעוץ לימודים חינם
רוצה פרטים אודות המרכז האקדמי למשפט ולעסקים?
שירות אישי חינם!
רוצה לקבל מידע על המרכז האקדמי למשפט ולעסקים?
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומאשר/ת קבלת מידע והצעות בטלפון, בדוא"ל, במסרון וכדומה‎‎

הפקולטה למנהל עסקים

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, מפעיל פקולטה למנהל עסקים המציעה לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון B.A במגוון התמחויות, לרבות: התמחות במימון, שיווק, יזמות וחדשנות וחשבונאות!

ניתן להירשם לסימסטר חורף - פברואר 2024

יועצת לימודים
לימודים
ייעוץ לימודים חינם
רוצה פרטים אודות המרכז האקדמי למשפט ולעסקים?
שירות אישי חינם!
רוצה לקבל מידע על המרכז האקדמי למשפט ולעסקים?
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומאשר/ת קבלת מידע והצעות בטלפון, בדוא"ל, במסרון וכדומה‎‎

מידע כללי

הפקולטה למנהל עסקים הפועלת במרכז האקדמי למשפט ולעסקים הינה פקולטה צעירה, תוססת ודינמית המציעה לימודים רב תחומיים המזמנים שפע של התנסויות מעשיות עוד במהלך הלימודים.

הפקולטה שמה לעצמה למטרה להכשיר את הדור הבא של מנהלים וממלאי תפקידי מפתח במשק הישראלי, ורואה עצמה מחוייבת לתת לבוגריה ידע וכלים עדכניים בתחומי הניהול, היזמות, המימון, השיווק והחשבונאות.

תנאי קבלה

ללימודים יתקבלו מועמדים ע"פ הקריטריונים הבאים:
  • תעודת בגרות מלאה
  • בעל תואר ראשון (בארץ או בחו"ל) המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה, בממוצע +80
  • תעודת הנדסאי בצירוף תעודת בגרות מלאה בממוצע משוקלל 80 ומעלה
  • תעודת הנדסאי בלבד – כל מקרה ייבדק לגופו
מועמדים אשר לא יעמדו בתנאי הקבלה יעברו ראיון קבלה וקבלתם לפקולטה תידון בוועדת חריגים.

משך לימודים

הלימודים נמשכים 3 שנים.
המרכז האקדמי מציע גם לימודי ערב המתאימים לאנשים עובדים.

התמחות במימון

תחום המימון עוסק בהקניית כלים הדרושים לניהול הפיננסי של חברות ולניהול השקעות. במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים ליסודות תיאורטיים ולקורסים שימושיים בתחומים: קריטריונים לבדיקת כדאיות השקעות, פיזור סיכונים בתיקי השקעות, מדדי ביצועים, הערכת עלות ההון ותקצוב ההון, מבנה ההון האופטימאלי של החברה ונקודת האיזון.

המסלול מעניק רקע בתחום המכשירים הפיננסיים, כולל חוזים עתידיים ואופציות. דגש מיוחד מושם על הבהרת ההיבטים התיאורטיים והמעשיים של שוק ההון, תוך פיתוח כלים להערכת פעילותם של קרנות נאמנות ותעודות סל. ההתמחות במסלול מכשירה את הסטודנטים לתפקידים שונים בשוק ההון, לתפקידי ניהול במוסדות פיננסיים כדוגמת בנקים וחברות ביטוח, וכן לתפקידים במחלקות כספים של פירמות וחברות יעוץ.

ההתמחות מזכה ב-24 נ"ז מתוך 122 הנ"ז של התואר הראשון. קורסי ההתמחות מתפרשים על פני שנים ב' ו-ג'. פירוט הקורסים ראו בהמשך. מסיימי ההתמחות יקבלו תעודה מיוחדת, בנוסף לתעודת ה-B.A.

ישנה אופציה להשתלב באחת מחברות ההשקעות מהגדולות ביותר בתחום (פסגות, מיטב דש, הראל ועוד).

התמחות ביזמות וחדשנות

במסגרת ההתמחות הסטודנטים ירכשו כלים פרקטיים לפיתוח חברת סטארט אפ החל בפיתוח מוצרים ושירותים , בניית תכניות עסקיות וגיוס משקיעים וחקר שווקים ושיתופי פעולה

פרויקט  החממה של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים הינו פרויקט לליווי עסקי ליזמים וסטארטאפיסטים.  חממת היזמות מכשירה ומלווה סטודנטים וחברות סטארט-אפ צעירות מהליך הרעיון ועד לפיתוח המוצר הסופי, על-ידי מתן כלים מקצועיים וכלכליים. בזכות שיתוף הפעולה עם עיריית רמת-גן, החממה מתקיימת בתוך וכחלק ממרכז היזמות של העירייה תוך הפרייה הדדית.

במסגרת התוכנית קיים מסלול המיועד לסטודנטים במגמת יזמות וחדשנות בפקולטה למנהל עסקים, אשר נמצאים בשנה השלישית והאחרונה לתואר.

התמחות בשיווק

שיווק מהווה אחת מהפונקציות החשובות בהעצמת כושר השרידות של העסק, בגיבוש המדיניות האסטרטגית שלו, וביישומה המוצלח. סביבת העסקים הדינאמית והמשתנה מחייבת עיצוב ויישום של מדיניות שיווקית ארוכת טווח, תוך הבנת צורכי הלקוח, הכרת המתחרים, קביעת יעדים ועידוד הארגון לחדשנות מתמדת בפיתוח מוצריו ושירותיו.

נושאי הלימוד בחטיבת ההתמחות מעניקים לסטודנטים כלים לניתוח הסביבה העסקית של המתחרים והצרכנים ומלמדים כיצד למקסם את הפוטנציאל השיווקי תוך שימוש בערוצי הפצה יעילים, תמחור נכון ותכנון תמהיל השיווק באופן מיטבי. ההתמחות מכשירה את הלומדים לתפקידים בתחום השיווק, כדוגמת מנהלי שיווק, מנהלי תקשורת שיווקית, מנהלי מוצרים ומנהלי מותגים בחברות ובארגונים.

המסלול אף מכשיר לתפקידים מגוונים במשרדי פרסום ויחסי ציבור, בחברות ייעוץ ובמכוני מחקר.

במסגרת ההתמחות ניתנת האפשרות לבחור קורסי בחירה שיועברו על ידי מכללת ניו מדיה ולמסיימים תינתן תעודה תעודת הסמכה אשר תאפשר להם לעסוק בתחום.

במסגרת לימודי קידום ופרסום ממומן (קורס PPC) של המכללה לניו מדיה, הסטודנטים ירכשו מיומנות מקצועית להקמה וניהול מסעות פרסום מבוססי תוצאות בזירות הדיגיטליות המרכזיות כיום: גוגל אדוורדס, רשת הפרסום של פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, אאוטבריין וטאבולה, תהיה להם היכולת לבצע ניתוח ומדידה של מסעות הפרסום (קמפיינים) באמצעות כלי מדידה מתקדמים בראשם- גוגל אנליטיקס וביצוע אופטימיזציות מתקדמות לשיפור הפעילות השיווקית והתוצאות העסקיות. במסגרת הלימודים יגשו הסטודנטים למבחני הסמכה של גוגל אדוורדס (Google AdWords).   בנוסף למצטייני ההתמחות תינתן אפשרות להשתלב באחד ממשרדי הפרסום המובילים בארץ – מקאן.

התמחות בחשבונאות

מטרתה המרכזית של תכנית הלימודים לתואר BA משולב בחשבונאות ומנהל עסקים היא להכין את הסטודנטים לקראת תפקידם כרואי חשבון ומנהלים על ידי מתן כלים פרקטיים והקניית ידע רב-תחומי בתחומי החשבונאות, מנהל עסקים, הביקורת, המיסוי, המשפט והכלכלה.

כיום מרבית בעלי תעודת רואה החשבון אינם עוסקים בתפקיד המסורתי של ביקורת אלא מאיישים תפקידי ניהול שונים בעסקים. כדי שיוכלו למלא את תפקידם בצורה הטובה ביותר ולאייש תפקידי מפתח בארגון עליהם לגלות ידע והבנה בתחומי הניהול השונים.

במסגרת תואר זה הסטודנטים יקבלו את ההכשרה הנדרשת לתפקיד רואה החשבון אך גם כלים נרחבים לתפקידי ניהול שונים בארגון. ההתמחות בחשבונאות, מציעה תכנית שמצד אחד מכשירה את הסטודנטים לבחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון ומצד שני מעניקה להם כלים להצלחה בעולם הפיננסי הגלובלי. חלק מרואי החשבון פונה במהלך הקריירה לתפקידים כגון: חשבים, גזברים ומנהלי כספים וחלק פונה לשוק הפיננסי-בנקאי ולתפקידים ניהוליים.

תחום החשבונאות מספק מידע כמותי, פיננסי בעיקרו, על יחידות כלכליות כדי לסייע בקבלת החלטות פיננסיות. רואה החשבון המבקר מחווה את דעתו על הדוחות הכספיים של אותן יחידות כלכליות.   ניתנת האפשרות להשתלב במשרדי רואי החשבון מהמובילים בארץ.  

תעודות מקצועיות במסגרת התואר

פירוט הקורסים שניתן לבחור בשילוב עם תואר במנהל עסקים: 

1. קורס יזמות בנדל"ן בשיתוף עם חברת אזורים - הקורס מאפשר הצצה אל עולם היזמות העסקית ופיתוח הנדל"ן. תכני הלימוד מכסים מגוון רחב מתחומי הניהול , היזמות, הפיתוח העסקי, השיווק, המכירות, הקיימות, צרכי המגזרים, התכנון והסוגיות המשפטיות. כל זאת תוך בחינה ברמת המאקרו והמיקרו על המגמות והצרכים המשתנים של השוק הישראלי

הקורס מנגיש לסטודנטים את האפשרות ללמוד ממומחים, להסתמך על ניסיונם, לשתפם בפרוייקטי ותהליכי ענק במשק הישראלי, ולקבל השראה לפעילות עתידית שלהם בתחום.

המרכז האקדמי למשפט ועסקים משתף פעולה עם חברה מובילה בתחומה- חברת אזורים בתכני הקורס, וכל זאת לצורך הנגשת ידע מקצועי נרחב שרק מעטים נחשפים אליו במלואו

2. קורס ניהול יזמות בענף הקימעונאות בשיתוף עם רמי לוי שיווק השיקמה - הקורונה גרמה לשינויים קיצוניים שיחוללו מהפכה בקמעונאות בכל דרך. הציפיות של הקונים מוגברות, מה שהופך את הניצחון (והשמירה) של אותם צרכנים למאתגרים יותר .

קורס זה נועד להציג את האתגרים וההזדמנויות בזיהוי הזדמנויות קמעונאיות פוטנציאליות, והסיכונים והאתגרים של פתיחת מיזם קמעונאי. הקורס מנגיש לסטודנטים את האפשרות ללמוד ממומחים בתחום.

המרכז האקדמי למשפט ועסקים משתף פעולה עם חברה מובילה בתחומה - רמי לוי שיווק השיקמה בתכני הקורס, וכל זאת לצורך הנגשת ידע מקצועי נרחב בתחום היזמות בקימעונאות.

3. קורס בשיתוף עם המיכללה לניו מדיה - פייסבוק ואינסטגרם  משמשות בשנים האחרונות פלטפורמות מובילות לפרסום עסקים בכל העולם. את פוטנציאל השיווק דרכן זיהו בעלי עסקים מכל הסוגים – החל מבתי קפה שכונתיים ועד לתאגידי ענק, החלו מחזרים אחר מנהלי קמפיינים המכירים את המערכות על בוריהן.

המרכז האקדמי למשפט ועסקים משתף פעולה עם חברה מובילה בתחומה - אשר מכישרה את הסטודנטים לנהל קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם תוך יישום אסטרטגיית שיווק, פילוח קהלי יעד ייחודיים ולהבין כיצד לפעול כדי להגשים את המטרות העסקיות של הלקוח.

4. קורס בשיתוף עם איזמרגד תובנות שיווקיות - המשימה השיווקית החשובה ביותר היא יצירת יתרון תחרותי, שפירושו: הסיבה מדוע הלקוחות יעדיפו את המוצר או השירות של הארגון על פני מוצרים מתחרים או תחליפיים. מכאן נובע גם שתפקיד הפונקציה השיווקית הוא לזהות הזדמנויות ואיומים בשוק הרלוונטי, ולעקוב אחרי המתחרים ולנסות להקדים אותם בחידושים ובשיפור התועלות ללקוח.

הקורס המעשי של המרכז האקדמי למישפט ועסקים בשיתוף עם חברת איזמרגד עוסק בגיבוש האסטרטגיה השיווקית על בסיס סוגי מידע שונים כמו סקרי צרכנים כמותניים ואיכותניים, קבוצות מיקוד, תצפיות על התנהגות צרכנים, ניתוח מגמות חברתיות וכלכליות בשוק, דוחות פיננסיים של חברות ציבוריות, הצהרות של מנהלים ודירקטורים של חברות רלוונטיות.

5. קורס ניהול יזמות בשיתוף עם  MAX כרטיסי אשראי - חברות פינטק הן חברות המפתחות טכנולוגיות חדשניות (אלגוריתמים, אפליקציות ופיתוחים מתקדמים נוספים) שמטרתן לספק פתרונות פיננסיים - הן למתן ושיפור של שירותים פיננסיים (כמו רכישת ביטוח או קבלת הלוואה), והן עבור תפקודים שונים של המערכות הפיננסיות (כמו ניתוח נתונים בהיקפים גדולים או מניעת תרמיות והונאות).

הסטודנטים ירכשו כלים ליצירה, ניהול והערכת חברות סטארט-אפ במגזר הפינטק. הקורס מועבר על ידי שילוב של חברי סגל במרכז האקדמי למישפט ועסקים , יזמי פינטק, מנהלי תאגידים, אנשי הון סיכון ויועצי פינטק. ככזה, הוא מספק הזדמנות ייחודית לצבור ניסיון בעולם האמיתי בעודו בסביבה אקדמית.

תעודה

למסיימי התוכנית שיעמדו בכל הדרישות, יוענק תואר ראשון B.A במנהל עסקים מטעם המרכז האקדמי למשפט ולעסקים.