ClickCease

המכללה האקדמית לחינוך אחוה

דרגה 7 - מתמטיקה - מורה יוזם ומטמיע תוכניות

המכללה האקדמית לחינוך אחוה

דרגה 7 - מתמטיקה - מורה יוזם ומטמיע תוכניות

מכללת אחווה לחינוך מציעה לכם דרגה 7 - מתמטיקה -  מורה יוזם ומטמיע תוכניות - במסגרת תוכנית אופק חדש.

מידע נוסף

מורה יוזם ומטמיע תכניות - דרגה 7 - למורים המלמדים מתמטיקה

משך הקורס: דו - שנתי.
היקף הקורס: 150 שעות (75 כל שנה).

העיקרון העומד בבסיס הפיתוח המקצועי בדרגות הגבוהות הוא לפתח בקרב המורים התמחות  בלמידה רפלקטיבית-ביקורתית ברמה גבוהה על תהליכי הלמידה ההוראה והיישום בכיתה ובבית-הספר המבוססת על מחקר, תכנון עשייה והובלה של תהליכים חינוכיים. מהלך ההתפתחות המקצועית בכל אחת מהדרגות נשען על יסודות רפלקטיביים, על למידה בקבוצת עמיתים ועל למידה והערכה עצמית. העיקרון המנחה הוא של למידה זו היא בשילוב הידע והניסיון של הלומד במטרה לפתח את עוצמותיו האישיות ואת בטחונו המקצועי. ההתמחות בדרגת קידום מ-6 ל-7 למורים למתמטיקה נועדה לפתח את יכולת המורה ליזמות חינוכית בהתאם להשכלתו, ניסיונו ותפקידו בתחום הוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי. דגש המיוחד יושם על פיתוח והפעלה של יחידת הוראה, תוך שילוב מודלים אינטראקטיביים חדשניים של המחשה ולמידה אינטראקטיבית המשלבת תקשוב וטיפוח אוכלוסיות שונות של תלמידים בלימודי המתמטיקה ושילוב פדגוגיה של המאה ה-21 בהוראת הדיסציפלינה. התכנית תושתת על טיפוח חשיבה חדשנית, רלוונטית ויישומית, היא תבנה בהנחה שיש לתת למורים המשתתפים כלים לחקר ההוראה ולפיתוח יוזמות חינוכיות חדשניות בתחום המתמטיקה. יוזמות העשויות להוות מחקרי חלוץ ליישום חדשנות בהוראת המתמטיקה. העמקת הלמידה העצמית, ההתמחות ומימוש היזמות בתחום שנבחר ע"י המורה יעשה באמצעות מתודות המעידות על תהליכי למידה ותוצרי למידה תוך שימוש בכלי תיעוד וניתוח אשר יסייעו לבחינת שני רכיבים מרכזיים בעבודת ההוראה: רכיב התוצר אשר מתייחס למה שהמורה השיג/למד בתום התהליך; ורכיב התהליך - שהוא המטרה העיקרית של כלי התיעוד - המאפשרים למורה לעבוד על תהליכי ההוראה והלמידה ועל ההוראה שלו. התכנית נבנתה בשיתוף של החוג למתמטיקה והיחידה לפיתוח מקצועי.
תחומי לימוד נוספים באחוה
לימודי תעודה
המסלול המואץ - תואר ראשון ושני
הסבת אקדמאים להוראה