ClickCease

האקדמיה לפיננסים מבית BDO

קורס ניהול משרד בכיר

האקדמיה לפיננסים מבית BDO

קורס ניהול משרד בכיר

האקדמיה לפיננסים מבית BDO מציעה קורס מנהל/ת משרד בכיר/ה מטעם משרד הכלכלה.

תפקיד המזכירה דורש כיום כישורים מקצועיים ומיומנויות אישיות, שלא היו מצופים ממנו בעבר. הדבר בא לידי ביטוי אף בדרישות התעסוקה ובתיאורי התפקידים של מנהלי/ות משרד. לאור התפתחויות אלה, נבנתה ביחידה לתכניות לימודים במסגרת האגף להכשרה ולפיתוח כח אדם שבמשרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים, תכנית לימודים חדשה למבוגרים שכוללת עדכונים והגדרה מחדש של תחומי הלימוד.

הלימודים מתקיימים בתל אביב.

מידע נוסף

העידן הנוכחי, עידן של טכנולוגיות מתקדמות, מאופיין בשינויים תכופים ובתהליכי התפתחות והתקדמות מתמשכים. תהליכי ההפרטה במשק יחד עם ההיצע הגדול של נותני שירותים מציב את הארגון במצב שעליו להתחדש, להתעדכן ולשמור על לקוחותיו. בנוסף, המקום המרכזי שתופסים כיום אמצעי התקשורת מעמיד את הארגון במצב של חשיפה וביקורת, ומחייבים אותו לדאוג לפן השירותי והאיכותי. כל ארגון כיום הופך להיות עתיר ידע ומידע. בעידן כזה, תפקיד המזכירה המסורתי אינו משקף את שלל תפקידיה ותחומי אחריותה.

תפקידי המשרד נותרו כבעבר: ניהול מידע, ניהול תקשורת, קבלת קהל ושרות לקוחות. אך ההדגשים וטכניקות הביצוע השתנו. כך למשל, המחשב וטכנולוגית המידע אינם מהווים עוד "כלי עזר" בעבודת המזכירות. כיום, אוריינות מחשבים היא תנאי הכרחי לשם ניהול וביצוע תפקידי המשרד. כן, נושא השירות הפנים-ארגוני והחוץ-ארגוני מהווה חלק אינטגראלי ושוטף בעבודת המשרד.

תחומי הפעילות הנמצאים במסגרת התפקיד של ניהול משרד הם רבים ומגוונים. תחומי העיסוק משתנים בהתאם לסביבה הארגונית ולסביבת העבודה, אולם בכל ארגון קיימים מספר תחומים עיקריים של העבודה המנהלתית: 
  • שימוש באמצעי תקשורת שונים, כולל שימוש במחשב כאמצעי תקשורת. 
  • שליטה ביישומי מחשב לביצוע פעולות שוטפות 
  • תכתובת והכנת מסמכים, הפקת דוחות חישוביים, הכנת מצגות. 
  • ניהול המידע בארגון ובכלל זה, ניהול רשומות הארגון 
  • מגורמי חוץ אל הארגון ולהיפך, לרבות שימוש בטפסים ממוחשבים ובמערכות ממוחשבות לניהול משרד. 
  • ניהול קופה קטנה וחישוביים כספיים. 
  • קבלת קהל ו/או מענה טלפוני והפנייתו לבעלי תפקידים מתאימים. 
  • ניהול זמן הממונים 
  • תיאומי ישיבות ופגישות.

תנאי קבלה

  • 12 שנות לימוד
  • בוגר/ת קורס : ניהול מערכות משרד/יות, מנהל/ת משרד כללי/ת.
    או
    שנתיים ניסיון מוכח בעבודה בתחום + מבחן מיון בעברית – אתר פיקוח מנהל + עמידה בהצלחה במבחן מיון לבדיקת יכולת עבודה בסביבה ממוחשבת שייערך בהתאם למתווה מבחן כניסה.
  • וועדת קבלה

תכנית לימודים

תכנית הלימודים מורכבת משתי קטגוריות לימוד:
1. מקצועות תשתית: יחסי עבודה ודיני עבודה, מושגים בכלכלה.
2. מקצועות ליבה: התנהגות ארגונית, מבוא לניהול משאבי אנוש, סדנאות בניהול ומנהיגות, ניהול משרד בעידן הדיגיטלי.

תכנית הלימודים מבוססת על לימוד משולב עיוני ומעשי של מקצועות הלימוד בתוך כדי תרגול בסדנאות מחשבים של כל החומר הנלמד, וכן תוך תרגול התמודדות עם סוגיות שונות מחיי היום יום של מנהל/ת המשרד הבכיר/ה.

בחינות גמר:
1. בחינות גמר חיצוניות: בחינה עיונית- תורת המקצוע, בחינת מעשית.
2. בחינות גמר פנימיות: בחינות פנימיות בכל שאר המקצועות הנלמדים.

תעודה

  • תעודת גמר – מנהל/ת משרד בכיר/ה.
  • תעודת מקצוע – פקידות/ מזכירות סוג 2 (בהמרה).