המכללה האקדמית בוינגייט

תואר ראשון בחינוך גופני - המגמה לחינוך מיוחד ותרפיה בספורט

המכללה האקדמית בוינגייט

תואר ראשון בחינוך גופני - המגמה לחינוך מיוחד ותרפיה בספורט

תכנית המגמה היא ייחודית ומקצועית שמטרתה להכשיר אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בישראל, המצוידים בידע תיאורטי ויישומי עדכני. הלימודים במגמה מקנים לסטודנטים ידע מעמיק  במגוון תחומים, שקשורים לזיהוי ולניתוח קשיים תפקודיים מוטוריים וליקויי קואורדינציה, דרכי הערכה ודרכי טיפול המותאמות למאפיינים הייחודיים של ילדים נוער ומבוגרים מהחינוך הרגיל ומהחינוך המיוחד. מורי המגמה הם בעלי מוניטין וניסיון רב-שנים, הן בהוראה הן בעבודה בתחום.

הלימודים מתקיימים בנתניה.

תנאי קבלה

מרכיבי הקבלה העיקריים הם:
  • תעודת בגרות מלאה
  • מבחן פסיכומטרי *
  • ציון משולב – 540 (סכם בין בגרות לפסיכומטרי )
  • מועמדים בעלי בגרות איכותית ריאלית בממוצע מעל 92 יכולים להתחיל את הרשמתם. וועדת הקבלה המוסדית תחליט האם לחייבם במבחן הפסיכומטרי. כמו כן וועדת הקבלה המוסדית רשאית לשלוח את המועמדים למבחן מסיל"ה - שמטרתו היא להוסיף פן אישיותי לבחינת ההתאמה להוראה מעבר לפן הקוגניטי, שנבדק כבר היום ולהטמיע מיון אישיותי באמצעות מבחן מסיל"ה, כחלק אינטגרלי מתהליך הקבלה ללימודי הוראה.
  • עמידה בראיון קבלה
  • עמידה במבחנים מעשיים
  • בדיקה ארגומטרית
  • מועמדים בעלי תעודת בגרות בערבית – חייבים להציג ציון של 80 בבחינת בגרות בלשון עברית ברמה של 5 יחידות לימוד.

נושאי לימוד

הלימודים התאורטיים מתמקדים בהיכרות מעמיקה עם מגוון הגורמים  לליקויים מוטוריים, ליקויים מוטוריים נפוצים, כלים להערכה ולבניית תכניות טיפוליות פרטניות ובקבוצות קטנות תוך התאמתן לאוכלוסיות שונות עם צרכים מיוחדים, טיפוח התפקוד החושי והתנועתי והתקשורת החברתית, בשילוב השימוש ב- IPAD ואפליקציות ייחודיות לטיפוח תקשורת תומכת חלופית (תת"ח) באימונים המוטוריים.

הקורסים במגמה מכינים את הסטודנטים לעבודה בינתחומית המאפשרת בניית תכניות טיפוליות תוך שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מתחומים שונים כגון מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, הידרותרפיסטים וקלינאי תקשורת. כך גם ישנם קורסים שמאפשרים התנסות במרכזים לספורט טיפולי ובהוראת התרפיה בספורט במסגרות בית ספריות.

אפשרויות תעסוקה

עבודה פרטית, במסגרת בית ספרית, במרכז לשיקום תנועתי במכללה ובמרכזי טיפול פרטיים וציבוריים.  העבודה נעשית ביישום טיפולים אישיים ו/או בקבוצות קטנות. בוגרי התכנית יהיו מצוידים בידע ובכלים יישומיים לעבודה עם ילדים נוער ומבוגרים עם קשיי קואורדינציה מהחינוך הרגיל ועם בעלי צרכים מיוחדים כולל אלה שבספקטרום האוטיסטי, מוגבלות שכלית-התפתחותית, מוגבלות פיזית הפרעת קשב והיפראקטיביות ואחרים.

רוב בוגרי המגמה משתלבים בעבודה מיד עם סיום לימודיהם ויש רבים שמשתלבים עוד בשנת הלימודים הראשונה במגמה.

תחומי לימוד נוספים בהמכללה האקדמית בוינגייט

תואר ראשון