ClickCease

ביראד - לימודי תעודה מתקדמים

קורס הנחיית קבוצות, מצוינות אישית ופיתוח מנהיגות

ביראד - לימודי תעודה מתקדמים

קורס הנחיית קבוצות, מצוינות אישית ופיתוח מנהיגות

אנו מאמינים כי על מנת להפוך למנחה קבוצות מקצועי ומיומן, חיוני במקביל לפתח את כל המערכות החברתיות של האדם – העצמית, הזוגית והקבוצתית. בתוכנית ללימודי הנחיית קבוצות, מצוינות אישית ופיתוח מנהיגות בביראד לימודי תעודה מתקדמים, תקבל כלים התנהגותיים קלאסיים וחדישים המתאימים לסביבה גלובלית, מורכבת, דינמית, וכאוטית של המאה 21.

הלימודים מתקיימים ברמת אפעל, רמת גן.

מידע נוסף

הלימודים בתוכנית יאפשרו לך להעצים את ההשפעה הבונה שלך על מערכות חברתיות - עצמית, זוגית וקבוצתית, תוך דגש על הובלת קבוצות בהן הקשר בין החברים אינטנסיבי. כל זאת בעזרת חשיפה לתכנים תיאורטיים קלאסיים, עדכניים ומקוריים ותרגול לשיפור תפקודך החשיבתי, הרגשי ההתנהגותי והרוחני.

בסיכום הלמידה מדווחים הסטודנטים על שיפור ניכר ב-5 מימדים בסיסיים של העצמה אישית וארגונית:
  • רכישה וחיזוק של מיומנויות חברתיות חשובות
  • הגדלת החופש האישי לבחור באלטרנטיבות עשירות יותר לפעולה בסביבה מורכבת
  • הגברת היכולת להשפיע על מערכות אנושיות
  • הגברת המסוגלות לקדם את ההגשמה של ערכים אישיים חשובים, וכך למצוא יותר משמעות בעשיה
  • הגברה משמעותית של האמון האישי ויכולת טובה יותר לפתח אמון בסביבה.
מנהל הקורס - מר הארי גוטסדינר. MS.c בהנדסת עסקים ו-M.A בפסיכולוגיה קלינית וארגונית. מזה שנים רבות הוא משמש כמרצה בכיר בפסיכולוגיה וחינוך באוניברסיטת בר-אילן, מאמן לניהול בכיר ויועץ ארגוני בכיר.

קהל יעד

מיועד לאקדמאים או בעלי הכשרה מקבילה, המבקשים להנחות אנשים בצורה אפקטיבית יותר, ולמנהלים או בעלי תפקידים מנהיגותיים אחרים, השואפים להתמודד עם הנחיה וניהול בעזרת כלים התנהגותיים קלאסיים וחדישים המתאימים לסביבה גלובלית, מורכבת, דינמית וכאוטית של המאה 21.

תנאי קבלה

  • הגשת קורות חיים
  • ראיון טלפוני
  • השתתפות בסדנת מיון 

מתכונת הלימודים

הגישה הבסיסית של הלימוד הינה תיאורטית-חווייתית, עם דגש על הפעלת הלומדים (לימוד דרך עשיה). היא משלבת הרצאות תיאורטיות מלוות התנסויות ממחישות. בחלקו הראשון של השיעור, בנוסף להרצאות המרצה, הלומדים מציגים נושאים תיאורטיים מרכזיים במנהיגות ובהנחיית קבוצות, תוך קבלת משוב. בחלקו השני של המפגש, הם חווים קבוצה דינמית מתפתחת ומציגים סדנה עם קבלת משוב.

במהלך השעות הפרונטאליות הלומדים מציגים 3  תרגילים: הצגה חוויתית של  תיאוריה בתחום של מנהיגות והנחיית קבוצות (45 דקות); מיני סדנה חווייתית (45 דקות); סדנה  (90 דקות).  בהמשך, במקביל למפגשים פרונטאליים, מתנסים המשתתפים בתהליך של אימון אישי.

בסיום התוכנית מתקיים מבחן מסכם ופגישה אישית להפקת הלקחים מהלמידה עם מנהל התוכנית ומבוצע פרקטיקום מונחה באחד מ-3 מסלולים לבחירת הלומד: כתיבת מאמר תיאורטי (מלווה מנחה), העברת סדנה  בקבוצה חיצונית של 4 שעות (מלווה מנחה) או קבלת חוויה אימונית על ידי מאמן מקצועי בתחום האישי או בתחום של העבודה. 

אורכה של התוכנית 325 שעות אקדמיות, מתוכן 70 שעות פרויקט ובסופה פרויקט גמר/פרקטיקום.  

נושאי לימוד

  • שינויים בתפיסת המציאות והאדם בתחילת המאה ה-21
  • תרומת המדעים החדשים
  • התאוריה הכללית של מערכות
  • תורת המורכבות
  • ההשלכות על הבנת האדם והקבוצה
  • מודלים של הבדלים בין אישיים
  • תרומת הפילוסופיה הנצחית עם דגש על הקבלה היהודית
  • התרומה של גישות קלאסיות בפסיכולוגיה
  • החשיבות של הגישה החדשה: הפסיכולוגיה החיובית
  • מודלים של מצוינות אישית, מנהיגותית, קבוצתית ארגונית
  • מודלים של התפתחות תודעתית ברמה הפסיכו-סוציולוגית
  • הבדלים בין תרבויות וההשלכות המנהיגותיות
  • טיפול במצבי משבר לחץ וקונפליקט
  • פסיכולוגיה של השינוי ושל האימון
  • סוגיות יסוד בדינמיקה קבוצתית: סוגי קבוצות, כוחות בסיסיים בקבוצה, שלבים התפתחותיים, פונקציות הנחייה, דינמיקה פוליטית בקבוצה ובארגון, תהליכים אינטימיים בקבוצה ובארגון, מאבקי כח ועזרה, טיפול במשברים טיפוסיים
  • הסדנה ככלי התערבותי בפיתוח אישי של מנהלים ובייעוץ ארגוני

תעודה

תעודה של ביראד לימודי תעודה מתקדמים תינתן לעומדים בכל דרישות התוכנית, הכוללות נוכחות של 80% לפחות משעות הלימוד והגשת פרויקט גמר.