הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי

קבלת פרטים ללא כל התחייבות
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש
הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי
יועצת לימודים
לימודים

ייעוץ לימודים חינם

רוצה פרטים אודות הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי?

שירות אישי חינם!

רוצה לקבל מידע על הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי?

מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש

לימודי הכשרת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודיים במכללות

אקדמאים רבים מחליטים לעשות שינוי תעסוקתי לאחר שנות עבודה רבות. בין אם הם באים מתחום התעשייה, כמהנדסים, או מתחום ההייטק כמתכנתים או אלגוריתמיקאים. במקרים רבים הם ירגישו שחוקים אחרי שנות עבודה רבות. במקרים אחרים, החידושים הטכנולוגיים המהירים וגישה כלכלית הרואה באנשים עם ניסיון רב כנטל כלכלי ולא נכס, מוציאים אותם בהדרגה באמצע החיים ממעגל התעסוקה ואם הם לא יתכננו היטב את המשך הקריירה שלהם, ימצאו את עצמם מחוסרי עבודה. כמו כן, בוגרי תארים אקדמיים בתחומי מדעי הרוח או מדעי החברה, שמתקשים למצוא עבודה בתחומי הלימודים שלמדו, יכולים לפנות לכיוון ההוראה.

אפיק תעסוקתי שעשוי להציל את המשך הקריירה הוא תחום ההוראה. בדרך כלל בבתי הספר העל יסודי, יש נושאי לימוד מגוונים, כמו הוראת המתמטיקה, מחשבים, פיזיקה, היסטוריה, תנ"ך ועוד. לימודי הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי, עשויים להעניק לאקדמאים אופק תעסוקתי מצוין, מכיוון שבבתי ספר אלה, יחפשו מורים מקצועיים, בעלי ידע וניסיון רב. אם גם אתם עומדים בפני שינויים ורוצים ללמוד תחום מאתגר ובעל ערך, באמצעותו תוכלו להעביר מהידע שלכם אל הדור הצעיר, אתם מוזמנים לקרוא את המידע המצורף.
יועצת לימודים
לימודים

ייעוץ לימודים חינם

רוצה פרטים אודות הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי?

שירות אישי חינם!

רוצה לקבל מידע על הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי?

מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש

מידע כללי אודות הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי

התלמידים בבתי הספר העל יסודיים נמצאים בשלב ביניים בחיים, בין הילדות לחיים הבוגרים. תקופה זו, בה הם נמצאים גם בגיל ההתבגרות, מעצבת את אישיותם במידה רבה. לכן אנו אמורים לראות במשרת המורה בבתי הספר העל יסודיים, משרה בעלת ערך גבוה, עם השפעה על חינוך הנערים והענקת ידע חשוב להמשך דרכם. אקדמאים יכולים לעבור הסבה להוראה לא רק כמחנכים, אלא אף כמורים במקצועות שונים בהתאם לתחום הלימודים שלהם ולניסיונם המקצועי, שצברו במהלך שנות העבודה הרבות שלהם.

אקדמאים שמאסו באורח חיים קפיטליסטי שוחק, שעשו כבר לביתם וכעת מחפשים ייעוד אחר, או אקדמאים שמתקשים למצוא את מקומם בשוק העבודה במשרות בעלות ערך מוסף, עשויים לגלות ענין בלימודי הכשרת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי ולקבל ידע לא רק על תוכן הלימודים, אלא אף על הדרך בה הם יכולים להחזיק שיעור שלם ולהעניק מעצמם ומהידע וניסיון החיים שלהם לתלמידים הצעירים. אם גם אתם נמצאים בצומת דרכים בחיים שלכם ומעוניינים במשרה חדשה ובעלת ערך, מהרו להירשם ללימודי הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי וזכו בחוויה מעשירה ובמקצוע מרתק ובעל ערך גבוה לעתיד.

קהל יעד

הכשרת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי, מיועדת לקהלי יעד מגוונים. אקדמאים בוגרי מקצועות ריאליים, שעבדו מספר שנים בהייטק, או בתעשייה מתוחכמת אחרת כמהנדסים, וכעת חשים שחוקים מעבודתם התובענית, או שמקומות העבודה האלה מתחילים לפלוט אותם החוצה בגלל גילם המתקדם, עשויים להרוויח מקצוע, בו הידע שלהם יכול לבוא לידי ביטוי.

קהל יעד נוסף הוא של בוגרי תארים אקדמיים במדעי הרוח, או מדעי החברה בחוגים כמו היסטוריה, ספרות, לימודי מקרא או פוליטיקה וממשל, שעשויים ללמוד לקראת קבלת תעודה הוראה ולקבל הכשרה כמורי היסטוריה, תנ"ך, אזרחות או ספרות. אמנם בימינו החשיבות של הלימודים הריאליים כביכול עולה על הלימודים ההומניים, למרות זאת יש צורך בהעברת ידע במקצועות הומאניים, כדי להעשיר את עולמם של התלמידים בנושאים מגוונים.

תנאי קבלה

ללימודי הכשרת מורים אקדמאים לבתי הספר העל יסודיים יידרשו מספר תנאי קבלה. על המועמדים ללימודים להציג תעודת בוגר תואר ראשון מטעם מוסד אקדמי (אוניברסיטה או מכללה), שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל. ציון הסיום בתואר הראשון אמור להיות לרוב מעל ל-80.

במרבית האוניברסיטאות והמכללות האקדמיות יידרש מן המועמד לעבור ראיון קבלה אישי עם ראשי מסלול הלימודים, בכדי לבדוק את מידת התאמתו של המועמד לקורס, כמו גם את רמת המוטיבציה שלו לעבוד בהוראה לתלמידים בבתי ספר על יסודיים.

משך לימודים

משך לימודי הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי שונה בין אוניברסיטאות והמכללות השונות. ברוב המקרים יימשכו הלימודים בין שנת לימודים אקדמית אחת לשנתיים. בין שניים לארבעה סמסטרים. לעיתים הלימודים גם יכללו סמסטר קיץ שיוקדש בין השאר להשתלמות מעשית בהוראה. לרוב מדובר בלימודים שהיקף נושאי הלימוד המקצועיים כמו מתמטיקה, מחשבים, פיזיקה, היסטוריה, תנ"ך וכדומה הוא מעט פחות מחצי, בעוד היקף לימודי ההוראה והחינוך, כולל ההשתלמות המעשית מהווים מעט יותר מחצי.

חלק מן המכללות והאוניברסיטאות יציעו את לימודי לימודי הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי, במתכונת של לימודי ערב. הלימודים במתכונת זו עשויים להתקיים בין פעם לפעמיים בשבוע, כשאחת מן הפעמים יכולה להיות בימי שישי. זה נוצר מתוך הצורך לאפשר גם לאנשים שעובדים במשרה מלאה להשתתף בלימודים אלה.

נושאי הלימוד

במסגרת לימודי הכשרת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי, ילמדו הסטודנטים נושאים רבים שיעניקו להם ידע רב ויכולת ללמד תלמידים בבתי ספר על יסודיים. בין נושאי הלימוד ניתן למצוא את: הכרות עם נושאי יצירת בסיס חינוכי יציב, התמודדות עם קושי בלימודים לעומת לקויות למידה, הכרות עם גישות פסיכולוגיות בעולם החינוך, פתרון משברים, קבלת כלים להערכה נכונה של התלמידים, מתן דגשים בעברית ותיקוני הגייה, הזדהות רגשית עם התלמידים, התמודדות עם הורי התלמידים, סביבת לימודים מתוקשבת ועוד.

מי שמתעניין בנושאי הלימוד של הכשרת מורים אקדמאים בבתי הספר העל יסודיים, עשוי לגלות עניין גם בלימודי ההכשרה הבאים: הסבת אקדמאים להוראת אנגלית, לימודי הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד ועוד.

תעודה

למי שמסיים את לימודי הכשרת אקדמאים להוראה בבתי הספר העל יסודי, בהנחה ועמדו בכל החובות של הלימודים שכוללות: הגשת תרגילים, עמידה בחובת נוכחות, הצלחה במבחני הקורסים, מעבר פרקטיקום מעשי ואף הגשת פרויקט גמר, תינתן תעודת הוראה והסמכה כמורים מטעם המכללה האקדמית או האוניברסיטה שבה למדו. תעודה זו תאפשר לבוגרים לנסות להתקבל למשרות של מורים מקצועיים, או מחנכים בבתי הספר העל יסודיים.

לימודי המשך

בוגרי מסלול הלימודים של הכשרת אקדמאים להוראה בבתי ספר על יסודיים יכולים להתקדם מקצועית באמצעות לימודי המשך. אפשרות אטרקטיבית לכל מי שמעוניין בתחום החינוך כמקצוע ואף מסגרת חיים, היא לימודי תואר שני בחינוך. תואר זה יעניק לבוגריו יכולות מחקריות בתחום החינוך, כמו גם יכולת להניע תהליכים ולהביא לשינויים בבתי הספר. כמו כן תואר זה מהווה תנאי סף לכל מי שמעוניין בתפקידי ניהול בתי ספר ותפקידי מפקח אזורי או כללי של משרד החינוך.

לימודי המשך נוספים אפשריים הם לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי.  בוגרי ההסבה האקדמית, בעלי תחושת שליחות, ורצון לשפר את איכות השירות והיחס אל תלמידי בתי הספר העל יסודי, ולהיות קשובים אליהם, יוכלו לבחור בתחום זה ולהתמודד על משרה של יועצי בתי ספר העל יסודיים.

אפשרויות תעסוקה

הבוגרים של לימודי הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי, לאחר שסיימו בהצלחה את לימודיהם וקיבלו תעודת גמר והסמכה כמורים בנושאי לימוד מגוונים, יוכלו להציע את מועמדותם למשרות של מורים בבתי הספר העל יסודיים. במקרה והם מעוניינים להתקדם עוד הם יוכלו ללמוד לקראת תואר שני ואז להתמודד על משרות של מנהלי בית ספר.

במקרים מסוימים, אם מדובר בתפקיד ראשוני המורים יוכלו להתמודד על משרות בחברות פרטיות שלהם יש קהל לקוחות תלמידים, הזקוקים לשיעורים פרטיים. במקרים מסוימים התשלום פר שעה גבוה יותר מהתשלום פר שעה שמקבלים מורים בבית הספר. כמו כן, המורים האלו יכולים לפרסם את עצמם כמורים פרטיים עצמאיים ולהרוויח הרבה יותר כסף פר שעה.
מודעה

מחפש הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי?

מחפש הסבת אקדמאים להוראה בביה"ס העל יסודי?
כל הארץ
אזור הצפון
אזור המרכז
אזור הדרום
אזור השרון
אזור חיפה
אזור ירושלים
סמן ליצירת קשר מיידי
מיקום בארץ: איזור המרכז - ליד כפר סבא. הסעות חינם ומעונות
סמן ליצירת קשר מיידי
מיקום בארץ: איזור המרכז - ליד כפר סבא. הסעות חינם ומעונות
סמן ליצירת קשר מיידי
מיקום בארץ: ירושלים
סמן ליצירת קשר מיידי
מיקום בארץ: תל אביב
מוסדות לימוד בישראל
לימודים

השאר פרטים ונציגי המוסדות שסימנת ייצרו איתך קשר בקרוב!

התחייבות: פרטיך אינם מועברים למוסדות שלא סימנת

מאשר/ת קבלת מידע ממוסד הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש
מודעה