קורס מזכירות כללית, ניהול משרד והקמת עסק מהבית
קורס מזכירות כללית, ניהול משרד והקמת עסק מהבית מיועד למעוניינים לרכוש הכשרה מקצועית לתפקידי מזכירה בכירה וניהול משרד. בוגרי הקורס יקבלו כלים שיאפשרו להם להשתלב במערכים אדמיניסטרטיביים בארגונים שונים, וכן להקים ולנהל עסק עצמאי למתן שירותי משרד מרחוק.
הקורס מועבר על ידי עו"ד רותם ישראלי, מייסדת ובעלים של "אני על זה" – מיזם המספק שירותי משרד לעסקים. רותם היא יועצת ארגונית בעלת למעלה מ-15 שנות ניסיון באדמיניסטרציה ותפעול. בשש השנים האחרונות היא מתמחה בליווי עסקים קטנים ובינוניים בתהליכי ייעול ושיפור, וכן בהכשרת מנהלות משרד לעבודה מרחוק. ניסיונה המעשי והתיאורטי מבטיח הכשרה מקיפה ורלוונטית לשוק העבודה המודרני.
הלימודים במתכונת של מפגשי זום מקוונים, הנתמכים בחומרים דיגיטליים. במסגרת הקורס, הסטודנטים ישתתפו בקורס מע"ר (מגיש עזרה ראשונה) בהיקף של 44 שעות. בנוסף, הקורס כולל סדנאות ללא עלות בנושאי יזמות, מנהיגות-אימון אישי ותקשורת בינאישית.
על מנת להתקבל לקורס, יש לעבור ראיון אישי טלפוני.
הקורס נמשך 3 חודשים.
מפגשים מתקיימים פעם בשבוע, כל מפגש בן 4-5 שעות לימוד, ובסה"כ 130 שעות אקדמיות.
מסלול בוקר או ערב.
ימי הסדנאות יתקיימו ביום נוסף נפרד.
הקורס מתמקד בהיבטים מרכזיים של ניהול משרד ומזכירות, וכולל:
- תיאור תפקיד המזכירה/מנהלת המשרד וחשיבותו.
- בניית נהלים ושגרות עבודה אפקטיביות.
- סטנדרטיזציה כבסיס לניהול משרד תקין.
- תיאום ציפיות ותעדוף משימות.
- שיקוף וסגירת מעגל טיפול בניהול משימות וקשרים.
- הכרות ושימוש בתוכנות משרדיות בסיסיות: Word, Excel, Gmail, Google Drive, Outlook, ועיצוב מצגות ב-Canva.
- התנהלות מול לקוחות, החל משלב קליטת הלקוח ועד לסיום ההתקשרות.
- עבודה מול ספקים, החל מבחירת הספק ועד לסיום ההתקשרות.
- ניהול כוח אדם כפונקציה יחידה: גיוס עובדים, ניהול משאבי אנוש, הכנה לשכר, זכויות סוציאליות ורווחה.
- הנהלת חשבונות פשוטה וגבייה.
- יחסי גומלין בין מנהלת המשרד, המנהל והלקוח.
- התמודדות עם לחץ ושחיקה בעבודה, ומתן שירות איכותי.
- הכנה לראיון עבודה, כולל בניית קורות חיים.
- הבנה מעמיקה של משמעות היותה בעלת עסק לשירותי משרד מרחוק, תוך התייחסות להבדלים מעבודת שכירה.
- פרקטיקות לעבודה יעילה מהבית.
- תהליך קליטת לקוחות בעסק עצמאי.
- הגדרת שירותים מוצעים ובניית מחירון.
- אסטרטגיות לשיווק ופרסום העסק.
- ניהול זמן ואנרגיה באפיק העצמאי.
בנוסף ללימודי הליבה, הקורס כולל את הסדנאות הבאות:
- סדנת ניהול עסק: מתמקדת בשיטות לשיווק, פרסום ומכירות, ומספקת כלים חיוניים להצלחה כלכלית.
- סדנת תקשורת בינאישית: לשיפור יכולות התקשורת והבניית קשרים אפקטיביים עם לקוחות.
- סדנת אורח חיים בריא.
- קורס מע"ר (מגיש עזרה ראשונה) 44 שעות.
בסיום הלימודים ועמידה בכל דרישות הקורס, הבוגרים יקבלו שתי תעודות הסמכה מטעם מכללת תנופה:
- מזכירה בכירה וניהול משרד מתקדם.
- מגיש עזרה ראשונה 44 שעות.
תחומי לימוד נוספים במכללת תנופה