ClickCease

האקדמית גורדון - המכללה ללימודי חינוך והוראה

תואר שני בהוראה ולמידה - פיתוח סגל לתפקידי הדרכה

האקדמית גורדון - המכללה ללימודי חינוך והוראה
יועצת לימודים
לימודים
ייעוץ לימודים חינם
רוצה פרטים אודות האקדמית גורדון - המכללה ללימודי חינוך והוראה?
שירות אישי חינם!
רוצה לקבל מידע על האקדמית גורדון - המכללה ללימודי חינוך והוראה?
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומאשר/ת קבלת מידע והצעות בטלפון, בדוא"ל, במסרון וכדומה‎‎

תואר שני בהוראה ולמידה - פיתוח סגל לתפקידי הדרכה

למה ללמוד בגורדון?

  • באקדמית גורדון סגל מרצים מהשורה הראשונה
  • משלבים בין למידה עיונית ומעשית
  • מעניקים יחס אישי לכל לומד ולומדת
  • מובילים בתחום ההוראה החדשנית
  • הקמפוס ממוקם בלב העיר חיפה עם תחבורה ציבורית נוחה ונוף מרהיב של הר וים.
  • ברוב החוגים אנו מאפשרים לשלב תעודת מקצוע מעבר לתואר
  • התוכניות מותאמות לאנשים עובדים. רק יום לימודים אחד בשבוע. בחלק מהתוכניות ניתן לבחור בין לימודי בוקר וערב.

נרשמים חדשים עד לתאריך 31.1.23 ייהנו מהטבה ייחודית על סך 1,000 ₪! עפ"י התקנון


יועצת לימודים
לימודים
ייעוץ לימודים חינם
רוצה פרטים אודות האקדמית גורדון - המכללה ללימודי חינוך והוראה?
שירות אישי חינם!
רוצה לקבל מידע על האקדמית גורדון - המכללה ללימודי חינוך והוראה?
מלא/י פרטיך ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם.
אני מאשר/ת את תנאי השימוש ומאשר/ת קבלת מידע והצעות בטלפון, בדוא"ל, במסרון וכדומה‎‎

מידע כללי

גורדון המכללה האקדמית לחינוך מקיימת מסלול ללימודי תואר שני בהוראה ולמידה, פיתוח סגל לתפקידי הדרכה.

החשיפה למערך הלימודים שבחוג מהווה פלטפורמה מרכזית בהכשרת הלומדים לקראת תפקידם כמדריכים במערכת החינוך ומחוצה לה.

מסלול הלימודים לתואר שני בהוראה ולמידה, מעמיק ומרחיב את הידע וההבנה בתהליכי הוראה ולמידה באמצעות לימודים אקדמיים מתקדמים המאפשרים קידום מקצועי. תוכנית הלימודים לתואר שני בהוראה ולמידה מסייעת למשתתפים לפתח תובנות עשירות ומורכבות על עבודתם החינוכית היום יומית ומכשירה את המשתתפים לתפקד כסוכני שינוי.

החוג עוסק בהתמחות ובהעמקה בתהליכים ובמיומנויות שבליבת התהליך החינוכי: למידה, הוראה והדרכה מכל סוג כבסיס להתפתחות מקצועית ואישית. ההתמקדות היא בהבנת הדינמיקה המורכבת של הדרכה ובפיתוחם המקצועי של הלומדים בחוג כמדריכים במִגוון של נושאים ותהליכים. על מנת לממש את החזון הזה תוכנית החוג מפגישה את הלומדים עם גופי ידע נרחבים ומנסה לפתח אצלם מיומנויות וכישורי הדרכה מגוונים רבים.

קהל יעד

התוכניות מיועדת למורים ולכל מי שעוסק בחינוך (החל בחינוך ילדים בגיל הרך וכלה בחינוך מבוגרים) שהם בעלי תואר ראשון בתחום זה, או בתחום המשיק לחינוך.

משך הלימודים

הלימודים מתקיימים בימי שני במשך שנתיים (ארבעה סמסטרים).

ביום זה ייערכו במכללה שיעורים, סדנאות וסמינריונים. כמו כן יתקיימו כמה קורסים מקוונים בלמידה מרחוק, והדבר יאפשר לסטודנטים להכין בזמנם הפנוי את המטלות בקורסים אלה.

תכנית הלימודים

תכנים נבחרים במסלול לתואר שני בלמידה, הוראה והדרכה:

  •  תקשורת בין-אישית: היבטים עיוניים והתנסות – הקורס נועד לספק לסטודנטים הזדמנות להתנסות בתקשורת בין-אישית (התנסות זו מלווה בתהליכים רפלקטיביים אישים וקבוצתיים), כמו גם להעמיק את הידע התאורטי שלהם בכמה מודלים אנליטיים של תקשורת אשר מתמקדת בהבנת קונפליקטים בין-אישיים, בהתמודדות עם התנגדויות וכשלים ובקידום תהליכי שינוי.
  • יחסי מדריך-מודרך וסדנה תומכת פרקטיקום – הקורס נועד בין השאר להקנות ללומדים כלים לפיתוחם כמדריכים מקצועיים, וזאת תוך כדי בירור ובדיקה של תפיסת תפקידם במערך היחסים מדריך-מודרך בהקשר ההתנסותי של פעילותם; לפתח חשיבה רפלקטיבית תהליכית של כל אחד מהמשתתפים בקורס על עצמו כמדריך במערך היחסים ובסיטואציות הדרכתיות שהוא ייחשף אליהן במהלך ההתנסות; לְקַשר בין תובנות אישיות הצומחות מתוך ההתנסות לבין מושגים מובילים בעבודת ההדרכה; ולתת מענה אישי לכל אחד מהמשתתפים תוך כדי חיבורו להקשר ההתנסותי הייחודי שהוא ייחשף אליו.
  • מודלים ואסטרטגיות בהדרכה – הקורס נועד להגביר את מודעוּת הלומדים למכלול הנושאים והרעיונות שעניינם תהליכי הדרכה והנחיה, כמו גם לפתח גישה ביקורתית ויכולת שלהם להעריך מודלים של הדרכה ולהשוות ביניהם. במהלך הקורס הם יכירו תפיסות, גישות ואסטרטגיות בתחום ההדרכה וייחשפו למודלים תאורטיים ויישומיים של הדרכה בארגונים בכלל ובמערכת החינוך בפרט.
  • להיות מדריך: מעגלי חונכוּת והדרכה (סמינריון מתפתח) – תהליכי הדרכה מהווים חלק בלתי-נפרד מהפעילות בארגונים, בחברות ובמערכות. מסגרות ההדרכה הן ערוץ מוּכר ומקובל להתפתחותם של כלל העובדים במערכת ולשיפור יכולתם המקצועית. המחקר בתחום מתמקד בין השאר בתפיסת תפקידו של המדריך, בדרכים שמודרכים נוקטים, בסביבות ההדרכה, במאפייני ההדרכה ובתוצריה. הקורס עוסק בארבעה נושאים מרכזיים: ההדרכה- מהות ומאפיינים, המדריך והמודרך, מאפייני עבודת הגמר- מבנה ותהליכי כתיבה, הצעת הגמר ופיתוחה.
  • מהוראה להנחיה: תהליכים בהדרכת קבוצות – לעיתים מורים וגננות נדרשים במסגרת תפקידם להנחות קבוצות של אנשי הוראה, תלמידים והורים. בהנחיית קבוצות יש שימוש במיומנויות השונות ממיומנויות ההוראה. המשתתפים בקורס ייחשפו לפן התאורטי של הרכיבים הנכללים בתהליכי ההנחיה הקבוצתית. נוסף על כך תודגש החשיבות של יצירת האווירה וביצוע הפעולות הנדרשות ללמידה קבוצתית מיטבית