ClickCease

מכללת סמינר הקיבוצים

לימודי המשך והעשרה למטפלים

מכללת סמינר הקיבוצים

לימודי המשך והעשרה למטפלים

מכללת סמינר הקיבוצים מציעה מגוון מסלולי לימוד במסגרת בית הספר לרפואה משלימה. בין תוכניות הלימוד בבית הספר לרפואה משלימה מגוון מסלולי לימוד להעשרת מטפלים.

מידע נוסף

מסלולי הלימוד במגמה ללימודי המשך והעשרה למטפלים:
הרבולוגיה מערבית קלינית -
מסלול לימודים זה הינו ייחודי ומעניק לסטודנטים ידע נרחב באיכויות הרפואיות והאנרגטיות של יותר מ-150 צמחים ובחומרים הפעילים בהם. כמו כן, במסלול מכשיר את הסטודנטים ברקיחת תכשירים. תוכנית הלימודי במסלול הרבולוגיה מערבית קלינית הינה מקצועית וכוללת לימודי איכויות רפואיות של צמחי מרפא, כולל תכונות אנרגטיות, התנסות רוקחית - הכנת תמציות, תערובות ומשחות, הצגת צורות הגשה שונות בפורמולות צמחים, סיורים וקליניקת סטאז' מעשית. משך הלימודים כשלוש שנים במתכונת חד שבועית. בסיום הלימודים תוענק תעודת מטפל בצמחי מרפא (Clinical Herbalist) מטעם מכללת סמינר הקיבוצים. 

הכשרת מטפלים בארומתרפיה - מסלול לימודים זה הינו ייחודי ומכשיר את הסטודנטים בארומתרפיה - שיטת טיפול המשתמשת בתמציות משמנים אתריים המופקים מצמחים. תוכנית הלימודים במסלול הכשרת מטפלים בארומתרפיה כוללת לימודי איכויות רפואיות ואנרגטיות של 80 התמציות העיקריות, כלי אבחון הוליסטיים לטיפול ארומתרפי, אבחון ארומתרפי לפי חמשת האלמנטים ברפואה הסינית, רוקחות טבעית: רקיחת תערובות שמנים, קרמים ומשחות והתנסות מעשית. משך הלימודים כשנה במתכונת חד שבועית. בסיום הלימודים תוענק תעודת מטפל בארומתרפיה מטעם מכללת סמינר הקיבוצים.

הכשרת מטפלים בתחום פרחי באך - מסלול לימודים זה הינו ייחודי ומכשיר את הסטודנטים בפרחי באך - סדרה של 38 תמציות פרחים העוזרות לאזן תופעות נפשיות ורגשיות ופועלות במישור של יחסי גוף-נפש. תוכנית הלימודים במסלול הכשרת מטפלים בתחום פרחי באך כוללת לימודי פילוסופיה הוליסטית של גוף-נפש, רכישת ידע על ד"ר באך, לימודי תמציות המרפא של ד"ר באך, הראיון הטיפולי, התוויות נגד לטיפול בפרחי באך, רכישת אסטרטגיות טיפוליות והתנסות אישית בשימוש. משך הלימודים כשנה במתכונת חד שבועית. בסיום הלימודים תוענק תעודת מטפל בפרחי באך מטעם מכללת סמינר הקיבוצים. 

הכשרת מטפלים לאבחון וטיפול בשיטת IPEC - מסלול לימודים זה הינו ייחודי ומעניק לסטודנטים ידע נרחב בשיטת IPEC (אייפק) - גישת טיפול עוצמתית הפועלת על מערכת האנרגיה העדינה של הגוף, לזיהוי וניקוי של מחסומים אנרגטיים, העלולים להוות מקורות חבויים האחראים להיווצרות בעיות פיזיות, רגשיות ו/או פסיכוסומאטיות. תוכנית הלימודים במסלול זה הינה מקצועית ביותר וכוללת התנסות בטיפולים, למידה עיונית והתנסות חוויתית מעשית. משך הלימודים כשנה במתכונת חד שבועית. בסיום הלימודים תוענק תעודת מטפל אייפק מוסמך מטעם מכללת סמינר הקיבוצים.  

משחק בחול - (תכנית דו-שנתית) - הטיפול במשחק בחול בגישה יונגיאנית הינו שיטת טיפול שנוסדה ב-1956 על ידי דורה קאלף, פסיכותרפיסטית ילדים שוויצרית. השיטה מאפשרת ביטוי לא מילולי, באמצעות משחק ספונטני בחול ים, ובאמצעות בחירה ומיקום מיניאטורות וחפצים טבעיים בתוך מגש עשוי עץ שצבעו הפנימי כחול. בתהליך המשחק בחול עוסק המטופל בפיסול חופשי עם חול ומשתמש בחפצים לפי צרכי הנפש. הדימוי שנוצר מייצג מרכיבים בעולם הקונקרטי המהווים סימבולים לעולם הנפשי-דמיוני. סימבולים אלה הם קרובים לתודעה אבל עדיין אינם מודעים ולא ניתנים לפירוש מיידי. ההתבוננות המשותפת של המטפל והמטופל בתמונת החול בסיום תהליך הבניה, מאפשרים גישה לעולם הלא מודע האישי והקולקטיבי, תהליך שלאורך זמן, מחזק ומזין את חיי הנפש. התוכנית המוצעת מאפשרת למשתתפים הכשרה תיאורטית בטיפול במשחק בחול על פי המודל שנוצר על ידי דורה קאלף. התוכנית מותאמת לדרישות הבינלאומיות של ISST, הארגון הבינלאומי לטיפול במשחק בחול.

טיפול דיאדי - (תכנית חד שנתית) - בטיפול דיאדי ההורה והילד נמצאים בחדר הטיפול בו זמנית, וה - 'מטופל המזוהה' הוא למעשה הקשר ביניהם. שיטת הטיפול שתילמד בקורס מתבססת על מודל שפיתחו ד"ר מרים בן אהרון ז"ל מאוני' חיפה ותלמידותיה. זהו מודל דינמי אנליטי קצר מועד לטיפול בהפרעות ביחסי הורה ילד בגיל טרום חביון. מודל זה מתאים לילדים בגיל הרך ולילדים בגיל גן- בית ספר, ובזה ייחודו (בד"כ טיפולים דיאדים בעולם ניתנים לאמהות ותינוקות). המודל מבוסס על תשתית תיאורטית דינאמית רחבה, כמו גם על מחקרים התפתחותיים עדכניים הנוגעים בהתפתחות של ייצוגי העצמי, האחר והיחסים. מקום מרכזי בתהליך הטיפולי מוקדש להבנת היחסים בין הילד לבין כל אחד מהוריו הן כמקור להפרעה והן כמנוף לשינוי.

תורת הנפש בראי הבודהיזם -
(תכנית חד שנתית) - מטרת הקורס לערוך היכרות ראשונית עם עיקרי תורת הנפש הבודהיסטית ולבחון את יישומה בחיי היום יום. דרכי ההוראה כוללים אימון ועיון במדיטציה, לימוד עיוני והתנסות חווייתית בפרקי המשנה הבודהיסטית, קריאת טקסטים וקטעי ספרות.
תחומי לימוד נוספים בסמינר הקיבוצים
לימודי הסבה והכשרת מורים
לימודי תעודה לגננות ועובדי חינוך בגיל הרך
הכשרה לתפקידים בתחום החינוך והחברה
השלמות בפסיכולוגיה ואמנויות