תואר שני M.Ed. בהערכה בחינוך
מכללת סמינר הקיבוצים מציעה מסלול ייחודי - תואר שני M.Ed. בהערכה בחינוך.
* תכנית לימודים זו אושרה לפתיחה ולהרשמה על-ידי המועצה להשכלה גבוהה. הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.
** מסלול מחקרי לתזה + שתי תעודות (תעודת רכז הערכה בבית הספר ותעודה ב"הערכה המותאמת לאוכלוסיות מיוחדות")
מטרת התכנית להכשיר מורים, גננות, בעלי תפקידים ומנהלים, במערכת החינוך הפורמלית והלא-פורמלית, להיות אנשי הערכה הבקיאים בידע התאורטי והיישומי המגוּון בתחום. בוגרי התוכנית יפעלו כמנהיגים וכמובילים של תרבות הערכה בארגונים שהם פועלים בהם, יישמו תהליכי הערכה פנימיים משמעותיים במסגרות השונות ויקיימו דיאלוג פורה עם ממצאי הערכה חיצונית-מערכתית, כמו מבחני הבגרות והמיצ"ב בישראל.
- תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה
- תעודת הוראה
- שלוש שנים (לפחות) של ניסיון מוכח בהוראה
- ראיון קבלה
הלימודים נמשכים כשנתיים, אחת לשבוע.
התכנית משלבת לימודים עיוניים ומעשיים
1. אשכול לימודי תשתית, שבו שתי חטיבות:
חטיבת הערכה והקשרה- מטרתה לתת לסטודנטים מבט רחב ומקיף על הערכה בחינוך – היסטוריה, התפתחויות, חוקרים מובילים, מושגים בסיסיים, מודלים, תפקידים וכיו"ב.
חטיבת מתודולוגיה- מטרתה לתת בסיס מתודולוגי במחקר כמותני ואיכותני. הקורסים בחטיבה זו מותאמים גם לסטודנטים שיש להם רקע מתמטי בסיסי.
2. אשכול לימודי הערכה, שבו שתי חטיבות עיקריות הקשורות זו בזו ונגזרות מרציונל התוכנית:
חטיבה הממוקדת בהערכה בכיתה – הערכת לומדים; וחטיבה הממוקדת בהערכת בית הספר כמכלול – הערכת פרויקטים, תוכניות לימוד ועוד.
לפני בוגרי התוכניות עומדות מגוון אפשרויות תעסוקה: רכז הערכה בית ספרי, הדרכה בתחום ההערכה במשרד החינוך, השתלבות ביחידות הערכה חינוכיות ארציות, ברשויות מוניציפליות ובמוסדות אקדמיים.
הלימודים מקנים תואר שני (.M.Ed) בהערכה בחינוך
התואר השני מוכר לתפקיד רכז הערכה בבית הספר על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) לצורכי מערכת החינוך.