בלימודים מושם דגש על הקניית כלים פרקטיים. בהתמחויות השונות משולבים תרגילים וסדנאות וכן התנסויות מעשיות שאותן הסטודנטים יכולים לבצע במסגרות החינוך שבהן הם עובדים כיום בליווי והדרכה של הסגל.
תואר שני MA בחינוך בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך - מטרת התכנית היא להצמיח מנהיגות פדגוגית חדשה במערכת החינוך. תכנית הלימודים מתרכזת בפיתוח והכשרת כח אדם מקצועי ומיומן. התכנית מציעה 4 מיקודי למידה:
- ניהול בתי ספר
- ייעוץ ארגוני בחינוך
- ניהול מערכות חינוך
- ניהול חדשנות בחינוך
תואר שני MA בחינוך בהתמחות חינוך מיוחד - התכנית תתמקד בהקניית ידע מעמיק ומומחיות באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ומשפחותיהן, בבניית תכנון התערבות, כלים להנחיה ולהדרכה.
ההתמחות מציעה 4 מיקודי למידה:
- שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים
- לקויות למידה ולקויות התפתחותיות מורכבות
- נוירוקוגניציה- הבנת תהליכים ויישומם בחינוך המיוחד
- התמודדות עם בעיות על רצף ומגוון הלקויות
*קיימת אפשרות להרחבת תעודת ההוראה לחינוך מיוחד - במהלך הלימודים או בסיומםתואר שני MA בחינוך בהתמחות תקשוב ולמידה - תכנית הלימודים מתמקדת בתפיסה מוטת-עתיד המקנה כלים לעבודה בסביבות למידה דיגיטליות, חדשנות, יצירתיות ופרקטיות. בוגר התכנית יוכל לתרגם את המידע שעד כה הועבר בדרכים המסורתיות לצורה מתקדמת וחדשנית הרואה "עין בעין" עם תלמידי המאה ה-21.
חדש! תעודת "מוביל בינה מלאכותית בחינוך"
לימודי התעודה יקנו לסטודנטים היכרות עם הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence – AI) והתנסות מעשית עם יישומי בינה מלאכותית, המתאימים לשיפור עבודת אנשי ההוראה וכן לשילוב בתהליכי למידה והוראה בתחומי הוראה שונים במערכת החינוך.
תואר שני בחינוך MA בהתמחות הגיל הרך - התכנית פונה לאנשי מקצוע העובדים במערכת החינוך לגיל הרך בישראל או לכאלו המבקשים להשתלב בתחום גני הילדים, מעונות היום ובמשפחתונים, בתכניות התערבות לילדים בסיכון וכן במסגרות ותכניות בחינוך הבלתי פורמאלי.
בתכנית מספר התמקדויות עיקריות:
- המוקד ההתפתחותי- שם דגש על התפתחות רגשית-חברתית בשנים הראשונות לחיים.
- המוקד החינוכי- מתמקד בתהליכי הדרכה ופיקוח במסגרות חינוכיות לגיל הרך.
- טיפול במשחק ובאמנויות – לימוד מודלים מרכזיים מהתחום, לישום בעבודה פרטנית וקבוצתית
- הנחיית קבוצות – הקניית ופיתוח ידע ומיומנויות להנחיית והובלת קבוצות מגוונות ובשילוב אמנויות
- פיתוח חוסן, משאבי התמודדות וכישורים חברתיים – הקניית ידע ישומי וחדשני מהטיפול במשחק ובאמנויות: דרמה, משחק, תנועה, מוסיקה ויצירה
תואר שני MA בחינוך בהתמחות ספורט - התכנית מוכוונת לאפשר הפנמה ויישום של היכולות האזרחות הדמוקרטית מצד אחד, ויישום של היכולות המנהיגותיות והארגוניות מצד שני.
מטרת ההכשרה: רכישת כלים למינוף הספורט ככלי חינוכי, ערכי וקהילתי במערכת החינוך הפורמאלית וכן במערכות הספורט הקהילתיות והחינוך הא- פורמאלי (מועדוני ספורט, רשויות מקומיות, מתנ"סים וכו').
קהל היעד העיקרי: אנשי חינוך המעוניינים בתואר שני בחינוך בתחום הספורט; מורים לחנ"ג, אנשי צבא, עובדי רשויות בתחום החינוך והספורט.
מסיימי ההתמחות מקבלים תעודה נוספת המציינת את ההתמחות בנוסף לתעודת התואר.
ההכשרה הנוספת למאמנ/ת מנטלי/ת בספורט פותחת בפני בוגרי התוכנית אופק נוסף לליווי אישי של ספורטאים.